رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100014521-04111

هدفگذاری مبادلات پنج سال آینده بین ایران و عراق ۲۰ میلیارد دلار است

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: برای مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و عراق تا پنج سال آینده معادل ۲۰ میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

به گزارش سروش خبر، "جهانبخش سنجابی شیرازی" روز سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان با حضور تجار عراقی افزود: این هدفگذاری و چشم انداز در جریان ملاقات مقام های ارشد 2 کشور و سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران بود که با سعی و کوشش و رسمیت شناختن منافع طرفین محقق می شود.

وی با اشاره به قدرشناسی مردم عراق از ملت ایران افزود: ملت و تجار عراق از کشور دوست و برادر ایران که دارای اشتراک زبانی، فرهنگی و دینی هستند انتظار دارند برای ارتقای کیفیت و کمیت تجارت و تعامل اقتصادی 2 کشور تلاش کنند.

وی با تاکید بر صادرات کالاهای با کیفیت به عراق ادامه داد: طرفین ایرانی و عراقی پذیرفته اند روابط تجاری تنگاتنگ، دوجانبه و مبتنی بر انتظارات مثبت است.

سنجابی شیرازی تصریح کرد: توسعه روابط تجاری با عراق، آثار بسیاری در حوزه سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل دارد بنابراین باید کیفیت این روابط ارتقا یابد و کمترین ریسک تجاری را منتقل و ثبات کیفیتی و کمیتی را در بازار عراق رعایت کنیم تا رضایت طرفین جلب شود.

وی افزود: واقعیت های بازار عراق می گوید که تا ابد برای ما نخواهد بود و سیاست ایران هم صرفا صادرات یک جانبه به عراق نیست اما به هرحال باید به سمت تراز تحاری با عراق برویم ، این روابط و ارقام را از از طریق واردات و ترانزیت متعادل کنیم تا ثبات ایجاد شود.

وی گفت: تراز تجاری ایران و عراق در مجموع ۱۲ میلیارد دلار است .

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان لرستان با حضور تولیدکنندگان داخلی و تجار و بازرگانان کشور عراق از چهارم تا ششم بهمن ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های خرم‌آباد برگزار می‌شود.

حدود ۱۰۸ واحد اقتصادی و تولیدی فعال در زمینه‌های صنعتی، دارویی، گردشگری، تولیدات زراعی، باغی و دامی برای حضور در این نمایشگاه و معرفی محصولات خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام //