رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100018574-15052

امید به زندگی در مردم ژاپن کاهش یافت

براساس اطلاعات وزارت بهداشت ژاپن میانگین امید به زندگی ژاپنی ها در سال ۲۰۲۲ برای دومین سال پیاپی، که تحت تاثیر زیاد از همه گیری ویروس کرونا نیز بود، کاهش یافته است.

به گزارش سروش خبر به نقل از کیودو، آخرین داده ها از سوی وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن نشان می دهد میانگین طول عمر در زنان ژاپنی ۸۷.۰۹ سال بوده که نسبت به سال گذشته ۰.۴۹ درصد کاهش یافته است. این آمار در مردان ژاپنی با کاهش ۰.۴۲ درصدی به ۸۱.۰۵ سال رسیده است.

باوجود ادامه کاهش امید به زندگی در ژاپن، در میان زنان در سطح جهانی هنوز طول عمر زنان ژاپنی در بالاترین رقم باقی مانده است. طول عمر زنان کره جنوبی با میانگین ۸۶.۶ سال و اسپانیا با ۸۵.۸۳ سال در تعقیب ژاپن است.

در میان مردان ژاپنی رده بندی امید به زندگی از سومین مکان به چهارمین سقوط کرده است. مردان سوئیسی با میانگین ۸۱.۶ سال در اولین رتبه طول عمر در جهان قرار گرفته اند و مردان سوئدی و استرالیایی به ترتیب با ۸۱.۳۴ و ۸۱.۳۰ سال در رده دوم و سوم ایستادند.

این نخستین بار از سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ است که برای ۲ سال پیاپی امید به زندگی در میان ژاپنی ها کاهش یافته است.

یک مقام وزارت بهداشت ژاپن گفت دومین سال پیاپی کاهش امید به زندگی " نامتعارف " و غیرعادی است. اما در ادامه افزود احتمال کمی وجود دارد که این روند ادامه پیدا کند و تاثیری که افراد پس از همه گیری ویروس کرونا درباره امید به زندگی داشتند بهبود خواهد یافت.

در دومین سال همه گیری ویروس کرونا در جهان، حدود ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر در ژاپن جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
انتهای پیام //