رفتن به محتوای اصلی
بی مقدار
کد مطلب : 100022599-13043

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

پزشکیان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد

شهاب الدین بی مقدار نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تشریح برنامه‌ها و نظرات پزشکیان گفت: از تمامی مردم دعوت می‌کنم با شرکت در دور دوم انتخابات آینده روشنی را برای ایران رقم بزنند.

شهاب الدین بی مقدار در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت ایران بسیار تاثیرگذار است، افزود: افراد حائز شرایط رای برای جلوگیری از عقب ماندگی ایران در سطح بین الملل و اقتصاد باید با صندوق‌های رای آشتی کرده و به صحنه انتخابات بیایند. در ادامه بخشی از پرسش و پاسخ با وی را می‌خوانید.

با توجه به تخصص دکتر پزشکیان به موارد حوزه سلامت و درمان، آیا ایشان به وعده‌هایی که دولت های قبلی درخصوص رسیدگی به مسائل پزشکان و جامعه جراحان و یکسان سازی تعرفه‌های درمانی داده‌اند، عمل خواهند کرد؟

در این رابطه دکتر پزشکیان با توجه به تجربه عملی که در حوزه بهداشت و درمان داشته‌اند و سمت‌هایی مانند مدیر کل بهداشت آذربایجان شرقی بوده‌اند و در ادامه به عنوان معاون سلامت کشور منصوب شدند، دوره های تخصصی سلامت و درمان را نیز در خارج از کشور گذرانده‌‌اند. می‌توانند با آمادگی کامل به موضوعات، مسائل را در این حوزه حل و فصل نمایند.

بطور مثال ایشان در دوره وزارت خود در حوزه بهداشت و درمان با راه اندازی خانه‌های بهداشت در سریع ترین زمان ممکن در روستاهای مختلف به خصوص مناطق محروم و همچنین رزومه‌ای که از ایشان سراغ دارم، مطمئنم که وی صاحب ایده و فکر است و حتما موفق خواهد شد.

آیا صحیح است که راه حل پزشکیان در رابطه با مذاکرات و سیاست خارجی دادن امتیاز به طرف مقابل است؟

به نظر من موضوع امتیاز دادن که در مناظرات توسط رقیب محترم دکتر پزشکیان مطرح شد تفاوتی در روند سیاست‌های ایشان نخواهد داشت و اساسا آقای دکتر پزشکیان با شعار حکمت، عزت و مصلحت در سیاست خارجی می‌خواهند مذاکرات را پیش ببرند و رویکرد ایشان این است که مذاکرات باید با بدون جبهه گیری باشد.

همانطور که مذاکرات در دوره برجام دارای امتیازاتی برای کشور بود می‌شود درحال حاضر نیز امتیاز گرفت. مسلما ایشان معتقدند در مذاکره باید نفع طرفین را در نظر گرفت و مذاکره برای هر دو طرف باید برد - برد باشد.

من با شناختی که از دکتر پزشکیان و آقای ظریف دارم چنانچه ایشان وزیر خارجه شود روی مذاکره برد - برد کار خواهند کرد. 

نظر آقای پزشکیان تنش زدایی و تعامل است. پزشکیان با شرق و غرب و کشورهایی که وابسته نیستند طبق سیاست خارجی اصلی که توسط رهبری تعیین خواهد شد، مذاکره خواهد کرد. 

دکتر پزشکیان با توجه به تسط اش به زبان انگلیسی قطعا می‌تواند قدرت چانه زنی خوبی در مذاکرات داشته باشد و امیدواریم بتوانیم شاهد نتایج مثبتی در این زمینه باشیم.

شما به عنوان نماینده ادوار مجلس، همکاری نمایندگان فعلی را با دکتر پزشکیان در ارتباط با کشورهای همسایه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در حال حاضر نمایندگان مجلس درباره تعامل با کشورهای همسایه و حتی حوزه شانگهای کاملا موافقند و تمامی نمایندگان از جمله اصولگرایان، اصلاح طلبان و نمایندگان مستقل همگی بر سر حفظ منافع مردم تلاش می‌کنند.

یقین دارم در صورت پیروزی ایشان در انتخابات پیش رو آقای قالیباف و تمامی نمایندگان با ایشان همکاری خواهند داشت.

با توجه به شناختی که از ایشان دارید، نظرتان راجع به جمله دکتر پزشکیان که گفتند تا پای جان پای وعده‌ها ایستاده‌ایم، چیست؟

آقای پزشکیان به حضرت علی و نهج البلاغه اعتقاد دارند، و زمانیکه عنوان کردند که من گردنم را گرو می‌گذارم تمام تلاش خود را خواهد کرد که به وعده‌هایش عمل کند.

یکی از پیشنهادات ما به آقای پزشکیان این است که در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه به این مساله توجه کنند و به تصویب برسانند که هیچ کدام از مدیران در ساعت اداری حق برگزاری جلسات را ندارند و تعداد جلسات را حتی‌الامکان کم کنند.

ما نیازمند مدیران تصمیم گیر هستیم. در شورای اداری استان نیز باید تجدیدنظرهایی صورت گیرد. شورای اداری استان محل بحث و بررسی و تصمیم گیری است.

نظر شما درخصوص کابینه دکتر پزشکیان چیست؟ آیا ایشان از اقوام و نمایندگان نخبگان و اقلیت‌ها استفاده خواهند کرد؟

ایشان معتقدند که باید از اقلیت‌های مذهبی اعم از اهل سنت و اقوام مختلف ایرانی که شایستگی لازم را دارند، در سیستم مدیریتی کشور حضور داشته باشند.

در مورد انتخاب وزرا نیز پیشئنهاد من به ایشان این است که با راه اندازی سایتی امکان ثبت نام هر فردی که خود را شایسته می‌داند را فراهم کند و با ارسال رزومه خود بگوید می‌تواند وزیر نیرو، وزیر آموزش و پرورش و ... باشد.

من پیشنهادم این است که پیامک‌هایی که آقای پزشکیان می‌زند باید دوطرفه باشد و مخاطب هم بتواند نظرش را اعلام کند.

منتها مهمترین سیاستی که بتواند  کشور را نجات دهد همین سیاست بازار آزاد و رقابتی است که پزشکیان مطرح کرده است.

اگر وی بتواند این سیاست را پیاده کند و بازار رقابتی را در همه حوزه‌های اقتصادی فراهم کند دست مردم برای ایجاد کسب‌و کارها و واردات و صادرات باز می‌شود.

بی مقدار در ادامه گفتگوی خود افزود تعبیر قفس از سوی پزشکیان در مناطره نخست مطرح شد یعنی اینکه باید شرایطی فراهم شود که گشایش اقتصادی حاصل شده و درب‌‎های مملکت باز شود. در تمام کشورهای توسعه یافته شرایط رشد اقتصادی براساس بالا بودن نرخ بهره وری است و وقتی که شرایط اقتصادی در بازار آزاد قرار گیرد امکان ارتباط تمام تجار با جهان فراهم می‌گردد.

چنانچه دکتر پزشکیان بتواند مواردی همچون اف ای تی اف، برجام و تحریم را حل کند، امکان سرمایه گذاری کلان خارجی و بازگشت سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهد شد. امکان جذب تکنولوژی از دیگر رویکردهای ایشان است که منافع مثبتی برای کشور خواهد داشت.

بی مقدار در پایان با تشویق مردم به شرکت در انتخابات گفت: من صادقانه از مردم تقاضا می‌کنم به سخنان و نظرات آقای پزشکیان توجه کنند. پیام من به افرادی که با صندوق‌های رای قهر کردند این است که به خاطر فرزندان این مرز و بوم با حضور پرشور در دور دوم انتخابات، آینده آنها را تامین کنیم.

 

انتهای پیام //