رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100018184-13042

رئیس کمیسیون اروپا :

اتحادیه اروپا باید سریع عضویت اوکراین و مولداوی را بررسی کند

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید در اسرع وقت مساله عضویت اوکراین و مولداوی را بررسی کند تا این کشورها تحت نفوذ روسیه و چین قرار نگیرند.

به گزارش سروش خبر به نقل از آسوشیتدپرس، فون در لاین در سخنانی در مادرید اسپانیا تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید چهار سال آینده را در نظر بگیرد و به این بیندیشد که در آن زمان اتحادیه چگونه خواهد بود.

وی افزود: تصویر کنید که اتحادیه اروپا بدون اوکراین، مولداوی و غرب بالکان چگونه خواهد بود؟ همه آن قسمت‌های اروپا تحت نفوذ روسیه و چین قرار خواهند گرفت؟ غیرممکن است.

فون در لاین تاکید کرد که مساله گسترش اتحادیه اروپا باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد زیرا نتیجه‌گیری درباره آن زمان‌بر خواهد بود.

رئیس کمیسیون اروپا در مورد جنگ اوکراین نیز گفت: ما باید حمایت خود را از اوکراین تقویت کنیم. تقریبا حدود ۵۰۰ روز از حمله بی‌رحمانه روسیه به اوکراین می‌گذرد.

وی افزود: وظیفه ما این است که اقداماتی همسنگ مقاومت آنها انجام دهیم. این مساله شامل ارائه حمایت مالی مرتب و قابل اتکا به آنهاست.

کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که ۵۵ میلیارد دلار دیگر تا سال ۲۰۲۷ در اختیار اوکراین قرار دهد.

مقام‌های اتحادیه اروپا ارزیابی می‌کنند که نهادها و کشورهای عضو این اتحادیه از ابتدای جنگ تاکنون حدود ۷۵ میلیارد یورو کمک، سلاح و مهمات به اوکراین داده اند.

اتحادیه اروپا ماهانه ۱.۸ میلیارد یورو به اوکراین کمک می‌کند تا اقتصادش را اداره کند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام //