رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100014989-25111

سوئیس ۸.۱ میلیارد دلار از دارایی های روسیه را مسدود کرد

دولت سوئیس اعلام کرد که ۸.۱ میلیارد دلار دارایی روسیه را تحت تحریم‌ها مسدود کرده است.

"آنتیه بارتشی" سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس گفت: از اول ماه دسامبر (۱۰ آذر) ۷.۵ میلیارد فرانک سوئیس (۸.۱ میلیارد دلار) در سوئیس مسدود شده است.

براساس گزارش روزنامه سوئیسی زونتاگ زایتونگ، ارقام ارائه شده نه تنها شامل وجوه مسدود شده به دلیل تحریم ها، بلکه وجوه متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی است که در کشورهای دیگر تحریم شده اند.

با تداوم جنگ در اوکراین، سوئیس به عنوان یک کشور اروپایی، با فشار همسایگان و شهروندان خود برای ارسال تسلیحات به کی‌یف روبرو شده و در آستانه کنار گذاشتن قانون بی‌طرفی است که از سال ۱۹۰۷ تاکنون جاری است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سوئیس به‌عنوان یک کشور بی‌طرف در آستانه شکستن سنت دیرینه خود بوده وبه نظر می رسد دولت این کشور اروپایی در میانه جنگ اوکراین برای پایان ممنوعیت ارسال تسلیحات سوئیسی به کی‌یف تحت فشار قرار دارد.

براساس اصل بی طرفی سوئیس، که به سال ۱۸۱۵ میلادی باز می گردد و در سال ۱۹۰۷ به تصویب رسید، سوئیس چه مستقیم و چه غیرمستقیم هیچ تسلیحاتی برای جنگجویان حاضر در جنگ ارسال نمی کند و این کشور تحریم های جداگانه ای بر فروش تسلیحات به اوکراین و روسیه اعمال می کند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام //