رفتن به محتوای اصلی
هاتفی
کد مطلب : 100022269-18033

ناصر هاتفی:

هاتف گلد یزد یکی از بزرگترین و حرفه‌ای ترین برندهای طلاسازی یزد و ایران است

مدیرعامل هاتف گلدیزد درخصوص دریافت مالیات از صنف طلا و جواهر گفت: صنف طلا و جواهر هیچ مشکلی با پرداخت مالیات ندارند، بلکه مشکل اصلی ما نحوه انجام این موضوع یعنی ثبت سازمانی است. چرا که از نظر امنیتی این نحوه گرفتن و ثبت مالیات برای صنف طلا و جواهر خطرت بسیاری را به همراه دارد. مثلا بنده برای فرستادن چند کیلو طلا به شهری دیگر و به سفارش مشتری را باید در سامانه امور مایاتی ثبت کنم که این موضوع به راحتی می توانند وسیله ای برای سرقت و مشکلات دیگر باشد.

 

ناصر هاتفی مدیر عامل هاتف گلد یزد در گفتگو با خبرنگار سروش خبر اظهار داشت: شرکت هاتف گلد یزد فعالیت خود را از سال 1364 با ساخت زیورآلات در یزد آغاز نموده و عمده تولیدات این برند شامل النگو، سرویس، نیم ست، مدال، گوشواره و سایر مدل‌های طلا می‌باشد.

وی تصریح کرد: اینجانب 35  سال است که در حوزه ساخت طلاجات فعالیت دارم . ما  ابتدا ساخت طلا را بصورت سنتی و قدیمی انجام می‌دادیم و  به تدریج توانستم با کمک 100 نفر پرسنل فعال، از تکنولوژی روز دنیا در ساخت طلا استفاده کنیم.

هاتفی عنوان داشت: همواره کوشیدیم تا با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات روز دنیا و نیروی متخصص داخلی کالای با کیفیت تولید کرده تا در اختیار هم وطنان عزیز و همکارن محترم قرار گیرد و حیطه کاری ما در زمینه ساخت النگو، دستبند، انگشتر، ست، نیم ست و ... می‌باشد که در اکثر شهرهای بزرگ نمایندگی برای فروش زیورآلات ما وجود دارد.ضمن اینکه در حال حاضر آموزشگاه‌ها و دانشکده‌هایی برای آموزش دستگاه‌های ریخته‌گری روز دنیا تاسیس شده است.

وی افزود: برای تولید با کیفیت زیورآلات ما از بهترین دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم و خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی جزو چند برند برتر کشور هستیم.

مدیرعامل هاتف گلد یزد درخصوص دریافت مالیات از صنف طلا و جواهر ابراز داشت: صنف طلا و جواهر هیچ مشکلی با پرداخت مالیات ندارند، بلکه مشکل اصلی ما نحوه انجام این موضوع یعنی ثبت سازمانی است. چرا که از نظر امنیتی این نحوه گرفتن و ثبت مالیات برای صنف طلا و جواهر خطرت بسیاری را به همراه دارد.  مثلا بنده برای فرستادن چند کیلو طلا به شهری دیگر و به سفارش مشتری را باید در سامانه امور مایاتی ثبت کنم که این موضوع به راحتی می توانند وسیله‌ای برای سرقت و مشکلات دیگر باشد.

هاتفی توضیح داد: بنابراین همان گونه که گفتم ما با دارایی وامور مالیاتی مشکلی بابت دادن مالیات نداریم بلکه درخصوص نحوه انجام آن مشکل داریم. امروز نزدیک به 2 ماه است که درگیر که صنف طلا درگیر مشکلات مالیاتی شده  و کسب و کار در این صنف تا حدودی تعطیل شده، اما با تمام این مشکلات بنده حقوق و بیمه کارمندان خودم را پرداخت نمودم و اجازه تعدیل و کاهش نیرو ندادم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من برای تولید و فروش طلاجات، حمایت بیشتر صنف طلا و جواهر با بررسی دستگاه‌‌ها و ماشین‌آلات ساخت طلا و درنظر گرفتن مالیات حساب شده‌ای از سوی وزارت اقتصاد و دارایی است، چرا که وضعیت معیشتی طلاسازان بسیار سخت است و از آغاز سال نو هنوز نتوانستیم تولید آنچنانی داشته باشیم.

هاتفی ابراز داشت: صنف زرگرها همواره از سالیان پیشین برپایه اعتماد و اعتمادسازی کار می‌کردند و به موقع مالیات خود را پرداخت می‌کرده‌اند، مردم نیز به این قشر اعتماد ویژه‌ای داشته‌اند. ولی به دلیل قانونگذاری‌های جدید و محاسبه مالیات، این اعتماد تا حدودی از میان رفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اکثر سرمایه‌داران و بزرگان صنف طلا و جواهر متاسفانه تصمیم به ترک کشور به سمت کشورهای امارات، عمان و ترکیه گرفته‌اند و این مسئله کشور را با فرار اقتصادی و کاهش سرمایه‌های مردمی مواجه می‌کند که در نهایت موجب نابودی این صنف می‌شود.

هاتفی بیان داشت: در صورت کاهش سرمایه‌گذاری در این بخش، تکنولوژی‌های روز دنیا هم به تدریج در کشورمان از بین می‌رود و شاهد محصولات کم کیفیت و ورود اجناس قاچاق در کشورمان خواهیم بود.

وی افزود: راه‌حل این است که بزرگان این صنف به کمک وزارتخانه صمت و حمایت دولت می‌بایست به ورود ارز به کشور کمک کرده و از خروج ارز جلوگیری نمایند. همچنین راهکاری در زمینه صادرات ارائه کنند، چرا که ما پتانسیل بسیار خوبی در این حوزه داریم و باید از نبوغ و استعداد جوانان کشورمان استفاده کنیم.

هاتفی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهر سنگ ها، ماشین آلات اصفهان به شکل مطلوب و عالی برگزار می شود ، گفت: نمایشگاه بین‌المللی اصفهان جزو بهترین نمایشگاه‌های کشور است که ما همه‌ساله در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم و در آینده نزدیک نیز در نمایشگاه استانبول شرکت خواهیم داشت.

اطلاعات تماس:

آدرس: یزد، میدان لاله‌ها، بلوار ملائک، کوچه دوم، سمت راست

سایت:

hatefgold.com

اینستاگرام:

 hatef_gold_yazd

تلفن تماس:

09138497954

035-36309601

035-36309602

035-36309603

035-36309604

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام //