رفتن به محتوای اصلی
دلار
کد مطلب : 100020858-14112

دلار به‌زودی به قیمت‌های قبل باز می‌گردد

جعفری با اشاره به تحولات منطقه و وضعیت دارایی‌های ارزی ایران تصریح کرد: بحران‌های منطقه‌ای فروکش خواهد کرد و در نتیجه نرخ ارز در داخل کشور کاهش می‌یابد؛ یعنی نرخ دلار از کانال فعلی عقب‌‌نشینی می‌کند و قطعا تا سطوح قبلی ریزش خواهد داشت.

به گزارش سروش خبر،عباس جعفری، کارشناس پولی و بانکی اظهار کرد: افزایش نرخ ارزی که درحال حاضر شاهد آن هستیم به دلیل تنش‌های خاورمیانه است و دلیل بنیادی برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد. در این باره باید دقت داشت که سرمایه‌گذار، هم هوشمند است و هم ترسو و در چنین شرایطی تصمیم می‌گیرد که سرمایه خود را به بازارهای پایدار مانند بازارهای طلا و ارز ببرد، اما تجارب قبلی نشان داد که با فروکش کردن بحران‌ها سرمایه گذاری و خرید هیجانی در بازار طلا و دلار نیز  کاهش خواهد یافت.

دارایی‌های ایران در خارج در حال آزادسازیست

وی ادامه داد: منابع زیادی از دارایی‌های ایران در خارج از کشور در حال آزادسازی است، به خصوص وزیر امور خارجه در صحبت‌های اخیر خود تاکید کرد که منابع ایران در قطر آزاد و قابل استفاده است زیرا هم دولت امریکا و هم قطر مشکلی با آزاد سازی منابع ارزی ایران ندارند و در سازکاری مشخص، این منابع استفاده می‌شود. این موضوع موجب تزریق جو روانی به جامعه و کاهش انتظارات مردم خواهد شد که کاهش نرخ ارز را در بر خواهد داشت.

بحران‌های منطقه در حال کاهش است

جعفری تصریح کرد: از طرف دیگر فشارها بر رژیم صهیونیستی افزایش یافته است و شاهد تغییراتی در رویکرد این رژیم خواهیم بود و در کنار آن دیگر بحران های منطقه‌ای نیز فروکش خواهد کرد که در نتیجه نرخ ارز در داخل کشور کاهش می‌یابد؛ یعنی نرخ دلار از کانال فعلی عقب‌ نشینی می‌کند و قطعا تا سطوح قبلی ریزش خواهد داشت.

اثر روانی تحولات منطقه بر بازار

این کارشناس پولی و بانکی با اشاره به این که بعد روانی ناشی از بحران‌های سیاسی خارجی و داخلی عامل افزایش نرخ ارز بوده است، گفت: با توجه به روابط دوستانه ایران با کشورهای منطقه، دسترسی به منابع و افزایش درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت و صادرات غیرنفتی و البته با مدیریت هوشمندانه بازار ارز، شاهد بازگشت قیمت‌ها خواهیم بود. 

رفتار بازارساز هوشمندانه است

وی در پایان تاکید کرد: بازارساز در این شرایط بسیار هوشمندانه رفتار می‌کند و بدون ارزپاشی و با ابزارهایی که در اختیار  دارد، نوسان بازار ارز را مانند تجارب قبلی در ماه‌های گذشته کنترل خواهد کرد و قیمت دلار را کاهش خواهد داد.

 

منبع: ایسنا
انتهای پیام //