رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100020608-23102

مسکو:

واشنگتن و لندن از چندین دهه پیش مشغول به دزدی دارایی‌های کشورها هستند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تصویب لایحه مصادره دارایی‌های مسدود شده این کشور در ایالات متحده، گفت: واشنگتن و لندن از چندین دهه پیش مشغول به دزدی دارایی‌های سایر کشورها هستند.

به گزارش سروش خبر به نقل از خبرگزاری تاس، زاخارووا با بیان اینکه مسکو علاقه‌ای ندارد که اوضاع به این شکل پیش برود، تاکید کرد: مصادره دارایی‌های ما پیامدهای زیان‌بار بیشماری برای حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری کشورهایی خواهد داشت که برخلاف هشدارهای کارشناسان آگاه، دست به این قبیل اقدامات می‌زنند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: روسیه برای دادن پاسخی درخور به هر اقدام غیردوستانه از سوی کشورهای غربی آماده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه دزدی اموال ملت‌ها و کشورهای دیگر به یکی از مشخصه‌های سردمداران آمریکا و انگلیس تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: واشنگتن و لندن چندین دهه است که به دزدی دارایی‌های سایر کشورها اشتغال دارند اما این کار را در هر دوره‌ای با عناوین مختلف انجام داده‌اند و به نظر من کاری که اکنون انجام می‌دهند دزدی دریایی به سبک قرن بیست و یکم است.

زاخارووا با اشاره به اینکه حجم عمده دارایی‌های مسدود شده روسیه در اروپا قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکایی‌ها با استفاده از اهرم رسانه و سایر روش‌ها سعی در ایجاد فشار بر اتحادیه اروپا دارند تا اعضای این اتحادیه اولین کشورهایی باشند که گام نخست را در راه این اقدام نامشروع و غیراخلاقی برمی‌دارند.

به نوشته خبرگزاری تاس، بلومبرگ پیشتر با استناد به سندی از شورای امنیت ملی آمریکا گزارش داده بود که دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده با به تصویب رساندن لایحه‌‎ای به مصادره حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه در این کشور و استفاده از آنها برای بازسازی اوکراین چراغ سبز نشان داده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز پیشتر با اشاره به همین موضوع، تصریح کرد: در پیش گرفتن چنین اقداماتی، غرب را به چالش خواهد کشید و هزینه‌های حقوقی و قضایی بسیار جدی برای کسانی که دست به این اقدامات بزنند، در پی خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتهای پیام //