رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100017624-08032

اکثریت انگلیسی‌ها خواهان مناسبات نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۵۳ درصد مردم بریتانیا به رغم خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) خواهان برقراری مناسبات نزدیک‌تر لندن با این اتحادیه هستند.

به گزارش سروش خبر به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی موسسه «فوکال دیتا» که یکشنبه منتشر شد، حکایت از آن دارد که ۵۳ درصد انگلیسی‌ها خواستار روابط نزدیک‌تر با بروکسل و ۱۴ درصد نیز خواهان دوری بیشتر از اتحادیه اروپا هستند.

تقریبا دوسوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به جای آن که مشکلاتشان را حل کند، مشکلات بیشتری بیشتری ایجاد کرده است.

اما ۲۱ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که خروج از اتحادیه اروپا مشکلات بیشتری را حل کرده است.

در همین حال، ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز تاکید کردند که انگلیس باید استانداردها و مقررات همسو با اتحادیه اروپا را حفظ کند اما ۳۵ درصد نیز گفتند که لندن باید یان استانداردها را کنار بگذارد.

طبق توافقی که انگلیس با اتحادیه اروپا امضا کرده است حدود ۶۰۰ قانون اتحادیه پایان سال جاری میلادی به طور خودکار در انگلیس ملغی می‌شود.

این نظرسنجی با شرکت بیش از ۱۰ هزار بزرگسال انگلیسی و از ۲۰ آوریل تا ۹ می (۳۱ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت) انجام شد.

نتایج نظرسنجی یوگاو که اول خرداد منتشر شد نشان داد که اکثریت انگلیسی‌ها بر این باورند که تصمیم لندن برای خروج از اتحادیه اروپا یک اقدام اشتباه و یک شکست بزرگ بوده است.

بر اساس نظرسنجی یوگاو، ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اقدامی اشتباه و ۳۱ درصد بر این باور بودند که برگزیت کار درستی بوده است.

همچنین ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی برگزیت را «یک شکست بزرگ» خواندند، در حالی که تنها ۹ درصد آن را «موفقیت‌» می‌دانند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام //