رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100017498-03032

کی‌یف: نیروهای اوکراین هنوز کنترل مناطقی از باخموت را در اختیار دارند

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین بامداد چهارشنبه ادعا کرد که نیروهای اوکراین هنوز کنترل مناطقی از باخموت را در اختیار دارند.

به گزارش سروش خبر نقل از پراودا، مالیار گفت: نیروهای اوکراینی همچنان کنترل حاشیه جنوب غربی شهر باخموت را در دست دارند اما درگیری‌ها در درون شهر کاهش یافته است.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: نیروهای کی‌یف در جناح‌های شمال و جنوب باخموت پیشرفت کرده‌اند و نیروهای روسی که می‌گویند خود شهر را تصرف کرده‌اند به پاکسازی مناطق تحت کنترل خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر مالیار به اتفاقات دو روز گذشته در استان بلگورود روسیه اشاره کرد و گفت: مسکو در نظر دارد پس از حوادثی که در استان بلگورود به وقوع پیوست، نیروهای خود را دوباره سازماندهی کند.

معاون وزیر دفاع اوکراین افزود: روس‌ها به فکر سازماندهی دوباره نیروهای خود هستند چرا که در حال حاضر برای آرام کردن اوضاع در استان بلگورود به این کار نیاز دارند.

مالیار تاکید کرد: در واقع روسیه تمام نیروهای خود را به جبهه‌های اوکراین گسیل کرده بود اما اکنون با این واقعیت مواجه شده است که دیگر نمی‌تواند بی‌مهابا دست به چنین اقدامی بزند و از امنیت پشت جبهه خود چشم‌پوشی کند.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روسیه روز دوشنبه گفت که یک گروه خرابکار اوکراینی وارد این منطقه مرزی شد و به وزارت کشور و وسرویس امنیتی حمله کرد.

به گزارش رویترز، اخباری که دوشنبه در برخی شبکه‌ها منتشر شد، حاکی است که ساختمان‌های وزارت کشور و سرویس امنیت روسیه FSB در بلگورود هدف حمله این گروه قرار گرفتند و نیروهای امنیتی حمله این گروه را دفع کردند.

رسانه خبری Hromadske اوکراین به نقل از منابع اطلاعاتی ارتش این کشور نوشت که دو گروه مخالف دولت روسیه به نام «لژیون آزادی روسیه» و «یگان داوطلبان روسیه» این حمله را انجام دادند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام //