رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100016798-07022

روسیه نخستین محموله سوخت نیروگاه هسته ای ترکیه را امروز تحویل می دهد

مراسم تحویل نخستین محموله سوخت به اولین نیروگاه هسته‌ای ترکیه که توسط روس ها در حال ساخت است، امروز (پنجشنبه) در مراسمی رسمی و با حضور مقامات داخلی و خارجی در این کشور برگزار می شود. کرملین پیشتر اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم شرکت می کند.

به گزارش سروش خبر به نقل از خبرگزاری تاس، نیروگاه آک کویو نخستین نیروگاه هسته ای ترکیه است و امروز پنج‌شنبه مراسم رسمی تحویل نخستین محموله سوخت هسته ای به واحد ۱ آن در نیروگاهی که روس اتم در ترکیه در حال ساخت آن است، برگزار می شود. تحویل سوخت بدان معناس که این نیروگاه در آستانه اتمی شدن قرار دارد.

براساس گزارش ها، قرار است رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی و الکسی لیخاچف مدیر اجرایی روس اتم هم در این مراسم شرکت کنند. کرملین پیش‌تر گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه هم قصد دارد در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس شرکت کند.

گفته می شود باتوجه به بیماری رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، وی نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور پیدا می کند.

ساخت آک کویو به عنوان نخستین نیروگاه هسته ای ترکیه، بخشی از توافق میان مسکو و آنکارا است که در سال ۲۰۱۰ به امضا رسید. شرکت دولتی روس اتم که مسئول طراحی، ساخت، نگهداری، بهره برداری و از کار انداختن آن است، اکثریت سهام این نیروگاه را در اختیار دارد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام //