رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100015587-20121

روسیه: در زمینه مسائل بشردوستانه با آمریکا پیشرفت‌هایی حاصل شده است

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که پیشرفت‌هایی در زمینه مسائل بشردوستانه بین کشورش و آمریکا حاصل شده است که رویدادی مثبت در روابط مسکو و واشنگتن محسوب می‌شود.

به گزارش سروش خبر به نقل از خبرگزاری آناتولی، معاون وزیر خارجه روسیه در گفت گو با راشا تودی عربی افزود: مسکو و واشنگتن به بحث درباره تبادل زندانیان از طریق کانال‌های ویژه ادامه می‌دهند.

این دیپلمات روس در ادامه گفت که مسکو همچنان به تماس‌هایش با واشنگتن در رابطه با معاهده جدید کاهش تسلیحات استراتژیک (نیواستارت) ادامه خواهد داد.

ریابکوف افزود: ما نمی‌توانیم بگوئیم که به نتایج بزرگی دست یافته‌ایم اما مسکو گفت وگو را رد نمی‌کند و ما پذیرای آن هستیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه همچنین آماده صحبت با آمریکا در مورد راه‌های عادی سازی کار دستگاه‌های دیپلماتیک دو کشور است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ماه گذشته قانونی را امضا کرد که مشارکت روسیه در تنها معاهده کنترل تسلیحات باقیمانده با ایالات متحده را به حالت تعلیق در می‌آورد.

وی تاکید کرد که مسکو پیمان نیو استارت را به دلیل دخالت فزاینده واشنگتن در جنگ اوکراین تعلیق می‌کند.

این معاهده که در سال ۲۰۱۰ امضا شد و در سال ۲۰۲۱ برای پنج سال دیگر تمدید شد، با هدف کنترل و کاهش نیروهای هسته‌ای استراتژیک مورد استفاده آمریکا و روسیه است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام //