رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100020150-14092

آمریکا:

دولت عراق مسوولیت جلوگیری از حملات به نیروهای آمریکایی را بر عهده دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت عراق مسوولیت جلوگیری از حملات به نیروهای آمریکایی را بر عهده دارد.

به گزارش سروش خبر؛ متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: ما به صورت شفاف به دولت عراق گفته‌ایم که دولت این کشور مسولیت جلوگیری و پاسخ به این حملات به نیروهای آمریکایی را دارد.

این مقام وزارت خارج آمریکا افزود: نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق برای مقابله با داعش در این کشور حضور دارند و انتظار داریم دولت عراق به وظایف خود عمل کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حملات گروه انصارالله به مواضع رژیم اسرائیل و آمریکا گفت: درحال بررسی قراردادن نام حوثی‌های یمن (انصارالله) در فهرست نهادهای تروریستی هستیم. در گذشته نام این گروه را از این فهرست خارج کردیم زیرا معتقد بودیم این امر برای ارائه کمک های بشر دوستانه به یمن مانع ایجاد می‌کند.

نیروهای مقاومت اسلامی عراق یکشنبه شب از حملات پهپادی خود به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه خبر دادند. المیادین، نیروهای مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند پایگاه عین الاسد در غرب عراق را هدف حمله پهپادی قرار داده‌اند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرد، پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای الخضراء واقع در شمال شرق سوریه را نیز هدف حمله پهپادی قرار داده است و با موفقیت آمیز خواندن این حملات اعلام کرد، در پاسخ به جنایات رژیم اسرائیل در غزه این حملات را انجام داده است.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته‌اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده‌اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار شهدای تجاوز اخیر رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۱۵۸۹۹ شهید افزایش یافت که ۷۰ درصد از آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

 

منبع: ایرنا
انتهای پیام //