رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100017178-24022

در همایش بین المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت مطرح شد؛

جهان اسلام خواهان نابودی اسرائیل است/ اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر

همایش بین المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت به مناسبت 75 امین سالگرد اشغال سرزمین فلسطین با حضور اشخاصی چون عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در ایران، غیره در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سروش خبر؛ همایش بین المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت به مناسبت 75 امین سالگرد اشغال سرزمین فلسطین با حضور اشخاصی چون عبدالله صفی الدین، نماینده حزب الله در ایران، سردار ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، عباسی، رئیس اندیشکده کرامت انسانی و رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی، ابوشریف، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در آغاز همایش صفری، دبیر همایش گفت: این همایش با هدف بررسی ابعاد حقوق بشر در فلسطین که توسط رژیم کودکش اسرائیل اشغال شده است برگزار شده است.

وی ادامه داد: روز 15 مه نه تنها یادآور یک رویداد خشونت بار در 75 سال گذشته است بلکه یادآور آوارگی 750 هزار فلسطینی از سرزمین مادری است.

صفری گفت: امسال در شرایطی به مناسب 75 سالگی روز نکبت دور هم گردآمده ایم که مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار جلسه ای را با هدف بررسی نقض حقوق فلسطینیان و زنان و کودکان را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: هدف از این جلسه اعلام همبستگی با ملت فلسطین و تایید حق حاکمیت فلسطینیان است. این اقدام سازمان ملل را میتوان حمایت دیپلماتیک از فلسطینان دانست.

صفری در ادامه گفت: در حال حاضر اسرائیل در مقطع بحرانی قرار دارد به طوریکه هم در جبهه داخلی و هم در جبهه بین المللی از موقعیت آسیب پذیری برخوردار است. رژیم نژادپرست اسرائیل حتی در میان حامیان راهبردی خود جایگاه گذشته ی خود را ندارد. این رژیم در کارنامه خود نقض حقوق بشر را در تمامی ابعاد خود داشته است.

صفی الدین: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین خطر برای موجودیت اسرائیل

در ادامه همایش عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در ایران گفت: این جلسه در این مقطع تاریخی بسیار لازم است چرا که عکس العمل جهان اسلام در ارتباط با این موضوع بسیار مهم است.

وی افزود: ایجاد رژیم صهیونیستی نقشه شوم انگلستان بود . بعد از شکست در جنگ های صلیبی آنها با هدف ایجاد یک پایگاه برای مبارزه با اسلام در قلب منطقه خاورمیانه اسرائیل را شکل دادند.

صفی الدین گفت: علاوه بر قیام هایی که در فلسطین ایجاد شد؛ تاریخ شروع مقاومت فعلی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. ایشان با اشاره به شخصیت والای امام راحل و اندیشه های امام خمینی(ره) که درباره فلسطین به صورت قاطعانه صحبت میکردند و در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند؛ اسرائیل یک غده سرطانی است و باید نابود بشود. خوشبخانه در لبنان طلبه ها و مبارزان به امام به عنوان یک ولی امر و مرجع تقلید نگاه میکردند.

صفی الدین گفت: انتفاضه فلسطین به عنوان یکی از اهرم های مهم در مقاومت است که توانسته است نقش اساسی ایفا نماید. اسرائیل اکنون با 8 خطر جدی رو به روست؛ اولین خطر انقلاب اسلامی ایران است چرا که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه ای محسوب میشود و ایران روز به روز در زمینه نظامی پیشرفته میشود.خطر دوم حزب الله لبنان است که حزب الله از لحاظ قدرت در سطح بالایی قرار دارد.خطر سوم به اعتقاد بنده دولت سوریه است. حتی جنگ هایی که اکنون شکل گرفته است به دلیل کاهش قدرت سوریه است که خوشبختانه سوریه با حمایت های ایران توانسته در جایگاه خوبی قرار گیرد.خطر چهارم مردم غزه هستند که توانسته اند با مقاومت و وحدت خود اسرائیل را ضعیف کنند.

وی در ادامه افزود: اسرائیل برای آمریکا یک پایگاه نظامی است و از منافع آمریکا در منطقه حمایت میکند و اکنون آمریکا در فکر حذف اسرائیل است چرا که اسرائیل هیچگونه توانی برای مقاومت در برابر حملات حزب الله ندارد.

ابطحی: جهان اسلام خواهان نابودی اسرائیل است

سردار ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: از سال 1917 بالفور وزیر خارجه انگلیس وعده ای به یهودیان برای اسکان در سرزمین فلسطین داد و موجی از هجرت را سازماندهی کردند.

ابطحی افزود: سایس پیکو نیز با مذاکراتی متصرفات خود را بین دو کشور تقسیم کردند و در آن تقسیم جایگاهی را برای اسرائیل ایجاد کردند.

وی ادامه داد: شکل گیری اسرائیل یک نوع واقعه فاجعه بار برای منطقه خاورمیانه بود که جهان اسلام را با 700 میلیون جمعیت را به قیام فراخواند چرا که حضور نامشروع این افراد در منطقه سبب مشکلات عظیمی برای جهان اسلام شده است.

وی افزود: اسرائیل در یک جنگ 4 برابر مساحت قبل خود و 84 هزار کیلومتر خاک صحرای سینا و غزه و 1150 کیومتر جولان و 5500 خاک کرانه باختری را تصرف کرد.

ابطحی گفت: شاخه های زیادی برای مبارزه با اسرائیل شکل گرفتند و حتی شهید چمران در کتاب خود به این شاخه ها و افراد اشاره میکند. اما در حال حاضر ما با مقاومت ها و حضور سپاه در منطقه توانسته ایم موفق عمل کنیم و با کمک خداوند توانستیم مناطق بسیاری از منطقه را وجود ننگین اسرائیل پاک کنیم.

عباسی: اسرائیل فاحشترین ناقض حقوق کودکان

عباسی، رئیس اندیشکده کرامت انسانی و رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی گفت:  شکلگیری اسرائیل یک واقعه فاجعه بار بوده است و جهان اسلام و جهان بشریت هر ساله شاهد یک انزاجار از صهیونیست هایی است که مردم مظلوم فلسطین را آواره کرده اند و فقط در یک روز 750 هزار فلسطینی از سرزمین خود آواره شدند.

وی ادامه داد: امروز شاهد این موضوع هستیم که بیش از 70 سال از این جباریت میگذرد و ما همچنان شاهد تعدی های اسرائیلی ها هستیم .

عباسی افزود: پاک سازی نژادی فلسطینیان توسط اسرائیلی ها در سال 1947-1949 که بیش از 78 درصد سرزمین فلسطین اشغال شد و نسل کشی عظیمی در این مقطع تاریخی رخ داد. 15 هزار فلسطینی در پی سلسله جنایت های صهونیست ها از بین رفتند و 70 مورد قتل عام گسترده توسط صهیونیست ها انجام شد. رژیم صهیونیستی هر ساله صدها خانه را اشغال و صد ها خانوار را آواره میکند .

وی افزود: طبق آمارهای منتشر شده توسط دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل در بین سال 2002 تا 2022 دست کم 8413 خانه فلسطینیان تخریب شده و بالغ بر 12 هزار و 500 نفر آواره شدند و بر اساس قوانین بین المللی آوارگان حق بازگشت به سرزمن خود را دارند اما تمامی این حقوق توسط اعضای سازمان ملل وتو میشود.

عباسی ادامه داد: جهان شاهد جنایات بین المللی است و بر اساس مصوبات سازمان ملل در 4 دسته از جرایم  که در هر کجای جهان اتفاق بیفتد مرتکبین جنایت باید تحت تعقیب قرار گیرند از جمله این جنایت ها میتوان به جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، تروریسم بین الملل و نسل کشی اشاره کنیم.

وی در ادامه گفت: اسرائیل فاحشترین ناقض حقوق کودکان است و اقداماتی مانند شلیک مستقیم، اعمال خشونت، آزار و سواستفاده، شکنجه جسمی و روحی و غیره از جمله اعمال این رژیم غاصب است.

وی در پایان گفت: در آینده نزدیک شاهد نابودی غاصبان فلسطین خواهیم بود.

ابوشریف: بحران ماهیتی اسرائیل در سالگرد 75 ام

ابوشریف، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت: از ابتدای سال جاری ما شهدای زیادی را در راه مقاومت دادیم و بر روح پاگ این شهدا سلام و صلوات میدهیم.

وی در ادامه گفت: درست است که رژیم صهیونیستی 75 سالگی خود را میگذراند و در ظاهر یک دولت قوی و منسجم است اما واقعیت آن است که این رژیم در یک بحران وجودی و ماهیتی بعد از گذشت 75 سال قرار دارد .

ابوشریف افزود: اسرائیل در آرزوی مقاومت و دوام است و این از اعترافات خود سران رژیم غاصب به این مسئله پی میبریم که  اسرائیل در مسیر فروپاشی است و عوامل زیادی در این زمینه نقش دارند؛ مولفه های داخلی و مولفه های خارجی؛ از مولفه های خارجی میتوان به تیرگی روابط با آمریکا ،کاهش نفوذ آمریکا در جهان،  کاهش روابط صهیونیست ها با یهودیان جهان، مشکلات منطقه ای از جمله محور مقامت، که یک محور نظامی نیست بلکه یک محور مشروع است. مقاومت مردم فلسطین از جمله مولفه های داخلی است که موارد ذکر شده از جمله مشکلات این رژیم است.

وی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی در حملات اخیر جنایت بزرگی را در نوار غزه مرتکب شد و سعی داشت با این جنگ افکار را علیه اسرائیل منحرف کند. اما مقامت با اقتدار در برابر این رژیم ایستاد و در سطح نظامی 1600 موشک به سمت این رژیم پرتاب شد و این یک نبرد بزرگ بود البته ما در این نبرد افراد مهمی را نیز از دست دادیم اما در نهایت رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نتوانست برسد و بازنده این نبرد بوده است.

خبرنگار: فاطمه قاسم نژاد

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام //