رفتن به محتوای اصلی
نژادپرستی
کد مطلب : 100019699-03082

تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان در آلمان

نتایج یک نظرسنجی از تبعیض نژادی روزافزون در اروپا خبر می‌دهد که در این میان به‌ویژه سیاه‌پوستان در آلمان به‌شدت در معرض تبعیض نژادپرستانه قرار دارند.

به گزارش سروش خبربه نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، نتایج یک بررسی که اخیراً انجام شده است نشان می‌دهد که افراد سیاه‌پوست در آلمان به‌ویژه در معرض تبعیض نژادپرستانه هستند، یکی از کارشناسان این روند را بسیار "تکان‌دهنده" توصیف می‌کند.

در مطالعه‌ای درباره نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در حدود 13 کشور اتحادیه اروپا، آلمان بدترین عملکرد را داشت. بر اساس گزارش آژانس اروپایی حقوق اساسی (FRA) در وین، 76 درصد از افراد مورد بررسی در این کشور گفتند که در پنج سال گذشته به‌دلیل رنگ پوست، منشأ یا مذهب خود مورد تبعیض قرار گرفته‌اند، این بالاترین نسبت میان 13 کشور اتحادیه اروپاست که در آن از افراد با ریشه آفریقایی در مورد نژادپرستی و تبعیض سؤال شده است. بر اساس این مطالعه، اتریش نیز در این زمینه عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

به‌طور میانگین حدود 45 درصد از تقریباً 7000 شرکت‌کننده در این بررسی در اروپا اعلام کردند که در سال‌های اخیر تبعیض نژادی را تجربه کرده‌اند. بر اساس گزارش FRA، این مشکل به‌طور قابل‌توجهی بدتر شده است، در مطالعه قبلی در سال 2016، میانگین این نسبت 39 درصد بود.

مایکل اوفلارتی، مدیر FRA، این روند را "تکان‌دهنده" توصیف کرد. وی گفت که باید اطمینان حاصل شود که "مردم آفریقایی‌تبار نیز می‌توانند از حقوق خود ـ بدون نژادپرستی و تبعیض ـ استفاده کنند. FRA از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا داده‌های دقیق‌تری در مورد حوادث نژادپرستانه جمع‌آوری کنند و جنایات با انگیزه نژادی را سخت‌تر مجازات کنند.

بر اساس این نظرسنجی، همچنین آلمان در مورد حملات با انگیزه نژادی نیز در صدر قرار دارد، در این کشور 54 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که آزار و اذیت را تجربه کردند که بالاترین نسبت بین 13 کشور شرکت‌کننده در این نظر‌سنجی بود، علاوه بر این، 9 درصد در آلمان تجربیات شخصی خشونت را گزارش کردند، فنلاند با 11 درصد از این مقدار فراتر رفت.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از سیاه‌پوستان مورد بررسی در آلمان هنگام جست‌وجوی کار احساس تبعیض کردند، میانگین برای 13 کشور دیگر حدود یک‌سوم بود. در مدارس آلمان، تقریباً 40 درصد از دانش‌آموزان سیاه‌پوست مانند ایرلند، فنلاند و اتریش با توهین یا تهدید نژادپرستانه مواجه می‌شوند.

این نظرسنجی از میان 16 هزار و 124 نفر مهاجر و نوادگان آنان از میان 15 کشور از تاریخ اکتبر 2021 (مهر 1400) تا سپتامبر 2022 (شهریور 1401) انجام شده است.

به‌گفته شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، پرتغال، سوئد و لهستان کشورهایی بودند که کمترین میزان آزار و اذیت و تبعیض نژادی را به ثبت رساندند. 

منبع: تسنیم
انتهای پیام //