رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100019445-09072

دومین نشست خبری تولید بدون کارخانه مواد آرایشی و بهداشتی برگزار شد؛

واردات موتور محرک برندینگ و فرمول در مواد آرایشی و بهداشتی/ عدم واردات مساوی با ضرر مصرف کننده

احمدزاده به عنوان دبیر نشست در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی گفت: ما امروز دومین نشست خبری تولید بدون کارخانه را برگزار خواهیم کرد و از شما عزیزان نهایت سپاسگزاری را داریم.

به گزارش خبرنگار سروش خبر؛ احمدزاده به عنوان دبیر نشست در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی گفت: ما امروز دومین نشست خبری تولید بدون کارخانه را برگزار خواهیم کرد و از شما عزیزان نهایت سپاسگزاری را داریم.
وی در ادامه گفت: همایشی که در روز 18 مهرماه 1402 برگزار خواهد شد؛ بیش از 400 نفر شرکت کرده اند که شامل تولیدکنندگان، تامین کنندگان و توزیع کنندگان و همچنین نخبگان علمی و دانشگاهی هستند. امروز این نوید را میدهیم که با توجه به شرایطی که در 4 سال اخیر در زمینه کمبود مواد آرایشی و بهداشتی در کشور داشته ایم به خصوص در حوزه پوست و مو، عطر و ادکلن و از کسانی که بیش از 25 سال سابقه در این زمینه را دارند دعوت به عمل آورده ایم. احمدزاده افزود: تولید بدون کارخانه در کشور ما هرچند آنطور که شایسته است هنوز جا نیفتاده ولی پیشرفت‌های خوبی داشته است به خصوص در ۵ سال گذشته بعد از ممنوعیت واردات، ما در صنعت آرایشی و بهداشتی کشور شرکت‌هایی داریم که از لحاظ علمی و برندیندگ در این حوزه توانسته‌اند در خاورمیانه و حتی آسیای شرقی و کشورهای معتبر دنیا صاحب نام شوند. در ادامه نشست خبری دکتر محمدرضا بحیرایی رئیس هیئت مدیره واردکنندگان و صادرکنندگان عطریات در نشست خبری آرایشی و بهداشتی گفت؛ ما جز واردکنندگان بودیم و در کنار واردات در زمینه تولید دارو نیز فعالیت داشتیم اما تولیدات ما در زمینه مواد آرایشی و بهداشتی نبوده است .

وی گفت: متاسفانه یک دیدگاه نادرست درباره صنعت آرایشی و بهداشتی مطرح میشود از جمله این موضوع که این محصول جزموارد لوکس محسوب میشود در حالیکه نقش اصلی مواد آرایشی و بهداشتی پیشگیری از درمان و بیماری است و هزینه بهداشت کشور را برای دولت کاهش میدهد.

بحیرایی در ادامه گفت: رسانه نقش فرهنگساز را دارد که باید این شعار را تبلیغ نماید. اگر این تولیدات دچار مشکل شود هزینه ی هنگفتی را برای دولت و سازمان غذا و دارو ایجاد میکند. و در چندین سال اخیر متاسفانه مواد آرایشی و بهداشتی فیک افزایش یافته است که به علت کمبود ارز و ممنوعیت واردات بوده است.

بحیرایی افزود: بنده جز اولین ها در زمینه فعالیت تولیدی هستم و به تولید مواد آرایشی و بهداشتی روی آوردیم. و سبب رونق این صنعت و افزایش امید در میان سایر همکاران ما در این زمینه شد.

وی در ادامه گفت: با فعالیت های تولیدی ما در حقیقت جان دوباره ای به صنعت داده شد و با رونق یافتن این صنعت همکاران ما می‌دانند که ما الان با فقدان نیرو مواجه هستیم.

واردات سبب ارتقای تولید به سبب برندینگ و فرمول خواهد شد/ اشتغال آفرینی با ورود بالک

ما در زمان قبل از انقلاب بیش از 20 مورد برندهای آرایشی و بهداشتی نداشتیم هم اکنون 5 هزار تا 10 هزار برند داریم. واردات مانع تولید نیست و اگر نباشد مصرف کننده ضرر خواهد کرد.

حمیدرضا بنایی، از فعالین صنف آرایشی و بهداشتی در ادامه نشست خبری گفت: بنده در حدود 20 سال است جز واردکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی هستم.

حدود 48 برند اینترنشنال توسط ما در ایران نمایندگی داشتند. در هلدینگ آریا شیک ما در دهه 90 جز اولین نفرات در زمینه تولید شدیم و 5 کارخانه در ایران داریم که شامل سلفچگان، کاسپین قزوین، قشم و در گرمسار است.

بنایی گفت: صنعت آرایشی نیاز دارد هر روز اپدیت شود و روز به روز باید جدید شود. در دنیای اکنون ما نیاز به تنوع داریم و در قسمت پایه و دستگاه کارخانه پیشرفت خوبی را در ایران داشته ایم و تمام موارد نشدنی، شدنی شده است.

وی در ادامه گفت: مسئله واردات بسیار مهم است چون بسیاری از برندها میخواهند به صورت بالک وارد شوند و با ایران همکاری داشته باشند.

وی افزود:اجناس هنگامی که به صورت بالک وارد میشوند در قسمت بسته بندی بیش از قسمت تولید نیازمند نیرو خواهد بود و ما میتوانیم اشتغال آفرینی کنیم.

بنایی در ادامه گفت؛ صنعت بسته بندی در ایران پیشرفت نکرده است و شیشه عطر نمیتوانیم تولید کنیم  و ما نیاز داریم تا با همکاری بیشتر مسئولین دستگاه های بهتری را بتوانیم به کشور وارد کنیم و بتوانیم واردات را گسترش دهیم.

وی در پایان گفت: ما احتیاج به حمایت و پشتیبانی داریم که امروزه در صنایع مشکلات عدیده ای دیده میشود. بسیاری شرکت های فعال در زمینه واردات از کشور خارج شده اند و شرکت خود را جمع کرده اند و به صورت جدی ما نیازمند حمایت هستیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام //