رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100020083-11092

پلیس راهور پایتخت:

مخالف برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول هستیم

رییس پلیس راهور تهران بزرگ،گفت: در شرایط موجود با برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در محل خیابان سئول مخالف هستیم چرا که ترافیک زیادی را به معابر شهر تحمیل می کند.

به گزارش سروش خبر؛ سرهنگ ابوالفضل موسوی پور درخصوص نظر پلیس درمورد برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی (خیابان سئول)،با بیان اینکه پلیس درمورد ترافیک نظر تخصصی می دهد، گفت: ما بحثی نداریم که نمایشگاه در سئول یا شهر آفتاب برگزار شود اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که اگر نمایشگاهی برگزار می شود قطعا مراجعه کننده دارد و ترافیک ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این حالت پلیس مجبور است راه عمومی مردم را ببندد تا ترافیک را مدیریت کند و از یاد نبرید که ایجاد و ساخت نمایشگاه سئول به گذشته های دور برمی گردد که این منطقه در داخل شهر تهران نبوده است.

به گفته موسوی پور، اکثر کشورهای دنیا بهترین نقاط خود را به نمایشگاه های بین المللی اختصاص داده و حمل و نقل عمومی و مترو برای آن قرار می دهند اما آیا نمایشگاه سئول ما این شرایط را دارد؟

وی تصریح کرد: مناطق یک و سه شهرداری تهران به ویژه در ۶ ماهه دوم سال ترافیک پرحجمی دارد و این مناطق پر از شرکت و مراکز تجاری است؛ خود خیابان مقدس اردبیلی دو طرفه است و آنجا دانشگاه شهید بهشتی را هم داریم و در این حالت در نظر بگیرید نمایشگاه بین المللی هم برگزار شود نتیجه این است که ترافیک نمایشگاه حتی تا دهانه تونل توحید هم کشیده می شود.

موسوی پور گفت: با این وضعیت نباید نمایشگاه پرمخاطب در محل سئول برگزار شود اما ما نمی گوییم شهر آفتاب یا جای دیگری برگزار شود چرا که انتخاب محل برگزاری نمایشگاه، وظیفه مدیریت شهری است.

طرح برخورد با دوردورهای شبانه ادامه دارد

رییس پلیس ماهور تهران در مورد برخورد با تخلف دور دورهای شبانه در برخی معابر شهر هم گفت: این طرح همیشه انجام می شود و مستمر است؛ شیفت های سه و چهار ما فعال است و با تخلفات برخورد می کنند.

به‌گفته موسوی پور، طرح مشترک در این زمینه با کمک پلیس پیشگیری و پلیس های تخصصی دیگر به صورت مستمر اجرا می شود.

وی تصریح کرد: هنر پلیس راهور این است که ترافیک را کنترل کند اما بپذیرید که ما نمی‌توانیم جلوی برگزاری مراسم های مختلف را بگیریم و تلاش می کنیم ترافیک را مدیریت کنیم.

تمامی تقاطع های شهر در شرایط بارانی درگیر ترافیک می شود

رییس پلیس پایتخت در مورد ترافیک تهران در شرایط نامساعد جوی گفت: درمورد ترافیک شهر ما شرایط عادی و غیرعادی داریم؛ در روزهای عادی ترافیک تهران ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تخلیه می شود اما در شرایط بارانی و برفی که غیرعادی است و در بارش های اخیر هم تخلیه بار ترافیکی در حول و هوش همین زمان انجام شد.

وی افزود: در شرایط عادی از پنج هزار و ۸۰۰ تقاطع ۸۰۰ تقاطع درگیر است اما در شرایط غیر عادی همه این تقاطعات درگیر می شود و در این حالت از حداکثر ظرفیت نیروی خود، حتی از ستادی های خود نیز در صف استفاده می کنیم.

به گفته موسوی پور، در این شرایط نیروهای بخش جنوبی، جنوب غربی و شرقی را به مرکز می آیند تا مشکلات کمتر شود؛ در طرح باران و برف نیروهای خود را در تقاطعات بکار می گیریم و در طرح همیاران، حتی از نیروهای بازنشسته راهور نیز کمک می گیریم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که حمل و نقل عمومی جوابگو نیست و البته می بینیم که قرارداد خوبی با چین برای ساخت و خرید اتوبوس، مترو و تاکسی و موتور برقی بسته شده البته تزریق این ناوگان زمان‌بَر است اما واقعا مشکل وجود دارد؛ توصیه ما این است که سفرهای غیرضروری انجام نشود اما نمی شود گفت مثلا سرویس مدارس فعایت نکنند.

رییس پلیس راهور پایتخت تاکید کرد: شهروندان می توانند زمان سفرهای درون شهری را مدیریت کنند و سفر خود را در زمان پیک ترافیک انجام ندهند؛ برف و باران نعمت الهی است اما وقتی حمل و نقل عمومی پاسخگو نیست ما شرمنده مردم می شویم، پلیس واقعا در این موضوعات دخیل نیست اما تنها فردی که شما در معابر می بینید پلیس است حتی زیر باران و برف.

 

منبع: ایسنا
انتهای پیام //