رفتن به محتوای اصلی
مست عشق
کد مطلب : 100021863-18023

تاثیر مثبت «مست عشق» در فروش سینما‌ها

مدیر سینما مگامال با اشاره به تاثیرات مثبت اکران «مست عشق» عنوان کرد: خوشبختانه تنوع ژانر شرایط قابل قبولی را برای سینما رقم زده و اولویت این روز‌های مردم فیلم سینمایی «مست عشق» است.

به گزارش سروش خبر؛«علی قنبری» مدیر سینمامگامال درخصوص وضعیت فروش این روز‌های سینما گفت: از مهرماه سال گذشته روند رو به رشدی در فروش فیلم‌ها داشتیم. با اکران فسیل، هتل، هاوایی و ویلای ساحلی سینما رونق تازه‌ای گرفت.

وی ادامه داد: البته این بین در اسفند ماه ۱۴۰۲ افت کوچکی داشتیم که کاملا طبیعی بود و با اکران فیلم‌های نوروزی مانند: تمساح خونی، بی‌بدن و... مجددا روندی صعودی را شاهد بودیم.

این سینمادار با اشاره به پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سال جدید عنوان کرد: خوشبختانه تنوع ژانر شرایط قابل قبولی را برای سینما رقم زده است. اگر بخواهم به اکران نوروز اشاره کنم قطعا «تمساح خونی» پرفروش‌ترین اثر بود و در کنارش فیلم «بی‌بدن» خوش درخشید. از سوی دیگر اولویت این روز‌های مردم فیلم سینمایی «مست عشق» است که تاثیرات مثبتی در فروش سینما‌ها داشته است.

قنبری درخصوص قیمت بلیت سینما‌ها بیان کرد: قیمت بلیت سینما از دی ماه ۱۴۰۲ تغییر کرد و مبنا بر این شد که روز‌های پنجشنبه و جمعه هر بلیت ۸۰هزار تومان باشد و یک روز نیم‌بهای دیگر هم علاوه بر سه‌شنبه‌ها به جدول اضافه شود.

وی ادامه داد: البته من بلیت سینمامگامال را شناور کرده‌ام. کل ایام هفته حتی پنجشنبه و جمعه‌ها تا ساعت ۲ قیمت‌ها نیم‌بهاست. نسبت به تورم اقتصادی که در جامعه وجود دارد بلیت سینما واقعا افزایش ناچیزی داشته است. برای مثال شما قیمت یک کالای خوراکی یا دلار را درنظر بگیرید متوجه می‌شوید که سینما هنوز جزو ارزان‌ترین تفریحات و سرگرمی‌ها محسوب می‌شود.

مدیر سینمامگامال در پایان درخصوص نقش سینمادار‌ها در شکست یا موفقیت فیلم‌ها به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا توضیح داد: یکسری از سینما‌ها دولتی و یکسری خصوصی هستند. اصولا برای سینما‌های دولتی ضریب اشغال و فروش سینما اهمیت چندانی ندارد و اولویت آنها فروش فیلم‌های ارگانی است. در مقابل سینما‌های بخش خصوصی سعی می‌کنند از تک‌تک سانس‌ها و سالن‌هایشان بهره‌برداری کنند. برای مثال اگر بخواهید فیلم‌های «تمساح خونی» و «آسمان غرب» را اکران کنید سینمای دولتی یک سالن به «تمساح خونی» و یک سالن به «آسمان غرب» می‌دهد، این بین طبیعتا تمساح خونی سالنش پُرتر می‌شود. این قضیه ممکن است لطمه‌ای به سینمای دولتی نزند، اما سینمای خصوصی فقط یک سانس را به آسمان غرب می‌دهد چرا که فروش برایش اهمیت دارد. شاید همین موضوع یکی از عوامل شکست یا موفقیت فیلم‌ها محسوب شود. 

منبع: برنا

انتهای پیام //